תיקון תריס גלילה – מהישן עד החדש

תיקון תריס גלילה מתבצע באופן שונה עבור כל סוג של תריס גלילה. הנה המידע שצריך לדעת בנושא, עבור כל אחד מהסוגים- תריס גלילה פלסטיק ישן, תריס חדיש ותריס גלילה חשמלי.

תריסי גלילה הפכו להיות הנפוצים ביותר כיום, ואפשר לראות אותם כמעט בכל בנייה חדשה של דירות או בתי מגורים ובמבנים שנועדו לעסקים. כמו כן, אנשים רבים, כאשר הם משפצים את הבית שלהם, בוחרים להחליף את התריסים הישנים שמורכבים על צירים לתריסי גלילה חדשים.

בשל הפופולריות שלהם, תיקון תריסים בקריות הפך להיות נפוץ מאי פעם. אם אתם רוצים להחליף את התריסים הישנים בתריסי גלילה, הנה לפניכם מידע על כל שלושת סוגי תריס הגלילה, כדי שתוכלו לבחור את זה שמתאים לכם.

תריס ידני משלבי פלסטיק

את התריס הידני שעשוי משלבי פלסטיק אפשר לראות היום בעיקר במשרדים. הם בין הנפוצים ביותר אך הם גם אלו שיש להם הכי הרבה תקלות. סיבה אחת היא העובדה שהם מופעלים באופן ידני על ידי רצועה עשויה בד שכוללת קפיץ ומנגנון גלילה תחתון. מדובר במנגנון שיש לו רגישות גבוהה לתקלות, למשל הבלאי של הרצועה הוא מהיר יותר והיא בקלות עלולה להיקרע. כמו כן, מנגנון הגלילה הפנימי הוא מיושן ונוטה להיהרס. סיבה נוספת היא הרגישות של שלבי הפלסטיק, שגם הם יכולים להיקרע בקלות, ובפרט אם הם באים במגע תכוף עם השמש שגורמת לריכוך הפלסטיק.

תריס ידני חדשני

תריסי הגלילה החדשים כוללים רצועה רחבה וכפולה שאין לה מנגנון קפיצי. הרצועה עשויה חומר סינתטי והתריס מורכב מגוף אחד שלם. כמובן שהוא יותר עמיד מתריס הפלסטיק, אך גם הרצועה שלו יכולה לחוות תקלות. זהו למעשה החיסרון של תריס גלילה ידני, גם כאשר הוא חדיש ועמיד יותר.

עם זאת, התריס עצמו עשוי אלומיניום, שהוא כמובן עמיד בהרבה לעומת הפלסטיק ולכן לא נשבר בקלות יתרה.
תריס חשמלי תריס גלילה חשמלי הוא הנוח ביותר. מדובר בתריס דומה לזה הידני החדיש, אך במקום להפעיל אותו באופן ידני, הוא מופעל בעזרת חשמל. במקרה הזה, שיעור התקלות הוא נמוך בהרבה, אך כמובן שהדרישות לתיקון נובעות בשל תקלה במנוע החשמלי שמפעיל אותו.


תיקון תריס גלילה משתנה בין סוג אחד לאחר. התריס הידני מפלסטיק הוא הפשוט ביותר לתיקון, ויש שעושים זאת לבד. באשר לשני הסוגים השניים, ראוי שהתיקון יתבצע על ידי בעל מקצוע מהתחום, ובפרט כאשר מדובר בתקלה במנגנון החשמלי.